Efter resan
Återbetaling eller utbliven utnyttjande av resa 

Ingen återbetalning ges för avbokningar som görs efter det att resan har påbörjats. Kund som efter det att resan påbörjats, avviker från hela eller delar av beställda eller inkluderade tjänster erhåller ingen återbetalning av de delar av paketet som inte utnyttjats.

Reklamationer 

Reklamationer måste meddelas till den lokala representaten på kryssningsfartyget eller resmålet (där sådan finns) eller til MyCruise på tlf. 08-42 00 20 01 (måndag - fredag 9.00-16.30) eller utanför ordinarie öppettider på nödtelefon +45 51 93 60 19 så att MyCruise har möjlighet att åtgärda eventuella brister t.ex. ombokning av flyg vid ändringar, förseningar eller liknande.

Var uppmärksam på att det är kundens ansvar att påvisa att han/hon har reklamerat i tid. Reklamationer ska ske skriftligen till MyCruise, normalt inom 14 dagar efter hemkomsten Vänligen använd detta formulär. Om parterna inte kan komma överens kan ärendet överlämnas till ARN (allmänna reklamationsnämnden) vars beslut vi som huvudregel alltid följer. MyCruise tar förbehåll för tryckfel och eventuella ändringar.