OBS! Vi kan se, at du benytter Internet Explorer!
Vi anbefaler, at du i stedet benytter Google Chrome, Microsoft Edge eller Firefox som browser/internetlæser, da vores nye site desværre ikke virker med Internet Explorer.

Du er meget velkommen til at ringe til os på tlf. 70 22 59 59 - eller sende en mail på info@mycruise.dk

Trygghetsgaranti

 
  • Kom iväg på kryssning eller få pengarna tillbaka
  • Gratis ombokning upp till 3 veckor innan avresa
  • Ökad säkerhet på resan
  • Din resa är omfattad av paketreselagen
  • God ekonomi och medlem av Rejsegarantifonden
  • Nödtelefon bemannad dygnet runt

 


 
 

Res på kryssning eller få pengarna tillbaka


Även om Utrikesdepartementet avråder från resor till nästan hela världen just nu kan du tryggt boka din resa genom oss. Vi garanterar dig pengarna tillbaka om Utrikesdepartementet fortfarande avråder från resor till kryssningens avresedestination 7 dagar eller mindre innan avresa. Detsamma gäller om landet du skall resa till inte tillåter svenska gäster.

Gäller för alla nya bokningar gjorda efter den 15/10 - 2020 och som har avresa efter den 1/5 – 2021.

Vi betalar tillbaka senast 14 dagar efter den ursprungliga avresetidpunkten.


Gratis ombokning upp till 3 veckor innan avresa


Vi erbjuder gratis ombokning upp till 3 veckor innan avresan, dock 6 veckor om du bokat flyg med oss. Ombokningen av resan skall vara med samma rederi som du bokat och ha avresa senast den 31 december 2021.

Gäller för rederierna: Azamara, Seadream, Ponant, Oceania, SilverSea og Hurtigruten. 

Vid ombokning betalar du den eventuella differensen om den nya resan är dyrare. Läs mer om rederiernas ombokningsregler här

 

 

Ökad säkerhet på resan


Rederierna har vidtagit flera åtgärder för att du skall känna dig trygg under kryssningen – här nedan är ett urval av dessa:

  • Alla gäster skall uppvisa ett negativt COVID-19 test innan ombordstigning
  • Man seglar med låg beläggning så att man kan hålla goda avstånd i t. ex. restauranger, vid poolen, i teatern, i barer m.m.
  • Det används rekommenderad skyddsutrustning ombord och det rengörs extra mycket samt ökad och bättre luftfiltrering                                                     
  • Fartygen har fått godkännande att lägga till i de hamnar de seglar till även om det skulle uppstå smittotillfällen ombord
  • Vi har bemannad nödtelefon dygnet runt
  • Det är beredskap ombord med bl. a. läkarklinik, sjuksköterskor, testutrustning och isolationsområden

Läs mer om rederiernas åtgärder här


Din resa är omfattad av paketreselagen


Ett av de mest relevanta områden i paketreselagen ger dig möjlighet för att häva köpet och fä alla dina pengar tillbaka om Utrikesdepartementet skulle avråda från resor till landet du skall resa till.

Läs mer om Utrikesdepartementets resevägledningar här.

Hos MyCruise Exclusive garanterar vi, att du får dina pengar tillbaka senast 14 dagar efter att resan skulle varit genomförd.

Utöver detta så finns det en massa andra områden i paketreselagen som skyddar dig som resenär – du kan läsa hela lagen här. (Dansk sida)

 

God ekonomi och medlem i Resegarantifonden


MyCruise är en sund verksamhet som har både AAA i kreditvärdighet och har de senaste tre åren i rad fått en Gasell av Börsen för kraftig växt och överskott. Vi är såklart också medlemmar i Resjegarantifonden.

Så i tillfälle av konkurs är du garanterad att få dina pengar tillbaka. Du kan läsa mer om hur du är täckt av Rejsegarantifonden i Danmark här (Dansk sida)


Nödtelefon bemmanad dygnet runt


I en oförutsägbar värld kan det uppstå många oförutsägbara situationer. Och vi önskar att kunna hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt och finns därför tillgängliga dygnet runt om det skulle uppstå en nödsituation.

Vid bokning av en resa med oss så får du vårt nödnummer så du kan nå oss dygnet runt på alla årets 365 dagar.